top of page

סיורי חורף ביקבי הגליל ההררי וסיורי לילה בסמטאות בצפת


מתוך ספר עמוס, פרק ט', פסוק י"ג:

הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם־יְהוָה, וְנִגַּשׁ חוֹרֵשׁ בַּקֹּצֵר, וְדֹרֵךְ עֲנָבִים בְּמֹשֵׁךְ הַזָּרַע; וְהִטִּיפוּ הֶהָרִים עָסִיס, וְכָל־הַגְּבָעוֹת תִּתְמוֹגַגְנָה׃ וְשַׁבְתִּי אֶת־שְׁבוּת עַמִּי יִשְׂרָאֵל, וּבָנוּ עָרִים נְשַׁמּוֹת וְיָשָׁבוּ, וְנָטְעוּ כְרָמִים, וְשָׁתוּ אֶת־יֵינָם; וְעָשׂוּ גַנּוֹת, וְאָכְלוּ אֶת־פְּרִיהֶם׃ וּנְטַעְתִּים עַל־אַדְמָתָם; וְלֹא

יִנָּתְשׁוּ עוֹד, מֵעַל אַדְמָתָם אֲשֶׁר נָתַתִּי לָהֶם, אָמַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ׃

בגליל ההררי טמונות אותן תכונות החיוניות ליין מעולה: הגובה, מזג האוויר, כמות המשקעים איכות הקרקע וחיוניות המגדלים - כל אלו יוצרים טרואר מיוחד.

במרומי הגליל העליון מיטב היקבים של מדינת ישראל מהגדולים ביותר כמו יקב דלתון, יקב הרי הגליל ועד יקבי הבוטיק המקסימים במושבים, הקיבוצים או היישובים הקהילתיים.

בנתיב היין שלנו נראה את הכרמים, נפגוש את הייננים ונטעם ממגוון היינות .

נכיר את שיטות הגידול, תהליכי הבציר ונרד לפרטים של תסיסה, חביות אלון, ביקבוק, מיתוג ועוד.

בכל יקב נקיים טעימות ונלמד את משמעות הסימונים השונים על תווית הבקבוק, נוסיף ידע על הכוס והתאמתה לסוגי היין השונים, נתבונן בגוונים השונים של היינות. כמובן שנוכל לרכוש יינות.

כל סיור יתוכנן בתיאום עם הקבוצה . כמובן שנשתדל לשלב היכרות עם מוצרים גליליים נוספים-גבינה, שמן זית זיתים, חלבה ועוד....

בסימטאות צפת – סיור לילה צפת של הלילה אינה צפת של היום בני צפת בבתיהם אך הרוחות והנשמות הטועות ממלאות את החצרות ומשעולי האבן נשוטט לנו בחסות הליל והשקט, נתחבר לאגדות המקובלים, לגלגולי הנשמות וניגוני השבת נחשוף מעט מחיי הבוהמה של צפת בשנות החמישים והששים העליזות ולא נפסח על עוללות האמנים ומועדוני הלילה בעיר ההוללת דאז. האמינות והנועזים יוכלו לרדת להשתטח על קברות הצדיקים ואולי לטבול במקווה האר"י הקדוש

בחדשות
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
עדכונים גם בפייסבוק שלנו
  • Facebook Basic Square
bottom of page